Re: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego

Autor: Artur Frydel <artur.frydel_at_gmail.com>
Data: Thu 11 Feb 2010 - 08:52:15 MET

Day Wed, 10 Feb 2010 03:16:53 -0800 (PST), Lisciasty wrote:

> Wasza wymiana zdań jest bardzo cenna dla mnie, sporo mi uświadomiła.
> Przyznam, że z początku byłem napalony na tego raida jak szczerbaty na
> suchary, pewnie z tego względu że to rozwiązanie potaniało bardzo
> ostatnimi czasy oraz że nigdy nie miałem takiego czegoś w rękach i
> chciałbym się pobawić. Ale biorąc pod uwagę charakter pracy tego
> komputera chyba faktycznie raid nie ma sensu, szybsze odpalanie

No to pamiętaj jeszcze że prawdziwa zabawa w RAID ma sens tylko w przypadku
prawdziwych kontrolerów lub soft-raid'a (nie wiem czy to na windows da się
jakoś przeprowadzić). Uruchamianie macierzy RAID na fake-raidach które są
tak popularne w domowych płytach głównych jest proszeniem się o kłopoty.

Daruj sobie tego raida, nie wierz w magiczną bezawaryjność dysków. Jak
słyszę że ktoś opiekuje się setkami komputerów i nie spotkał uwalonych
dysków to dziwnym mi się to wydaje :) Albo gość ma do czynienia z samymi
markowymi pecetami, albo ja mam jakiegoś pecha... Również mam do czynienia z
więcej niż jednym pecetem i zajmuję się tym zawodowo - uszkodzenie dysku
twardego to wcale częsta usterka IMO.

Jak chcesz mieć szybki start systemu to zainteresuj się ram-dyskiem lub
dyskami ssd. Ale raida0 sobie odpuść.

--
Artur 'bzyk' Frydel
Mad ? affected with a high degree of intellectual independence.