Re: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego

Autor: Lisciasty <lisciasty.pl_at_googlemail.com>
Data: Wed 10 Feb 2010 - 08:48:12 MET

On 10 Lut, 00:25, MAR <marITYLKOMAR...@spox.org> wrote:
> W przedziale 200-400 jest też dużo fajnych i porządnych obudów.
> Tyle płacić za obudowę bez zasilacza to przegięcie.

Z tych które macałem w tej cenie nic mi się nie podobało, chyba że
masz jakiś konkretny model na myśli?
Narobili tego teraz dziesiątki odmian i człowiek głupieje.

> Przerabiałem to, taka obudowa to fajny gadżet, o którym się zapomina po
> zmontowaniu komputera.
> Szkoda kasy.

Mi generalnie chodzi o coś trwałego na lata, stabilnego i cichego, nie
musi być bajeranckie bo i tak będzie stało pod biurkiem.

> Jego cena razi przy cenie obudowy.
> Choć pewnie nada się idealnie.

Wiem że cena przy obudowie może razić, ale nie znalazłem sensu poza
osobistym zadowoleniem z macania czegoś fajnego w kupowaniu zasilacza
za np. 300-400 zł do tej akurat konfiguracji.

> AMD Phenom II Quad-Core 905e
> róznicę w cenie pokryć dzięki tańszej obudowie :)

A czy Phenom dwurdzeniowy będzie w takim zastosowaniu dużo gorszy?
Było nie było połowę tańszy :]

> Na taki procek (Athlon) wystarczy wiatraczek dołączony przez producenta.

Tak myślałem żeby zostawić i puścić go na 5V, ale zobaczymy jak z
hałasem.
35 zł przy tej całości specjalnej różnicy nie robi :>

> Podrożały.
> Tyle ramu, a procesor chcesz bez cache'u L3, i to przy DDR3 ?

Jak pisałem, ostatniego kompa składałem 5 lat temu, wtedy takich cudów
nie było :>

> Po to by zaoszczędzić kilka wat ? Po ilu latach to się zwróci ?
> Lepiej szybkie 3.5. Dyski WDC do tego są ciche.
> Drugi dysk też się przyda - ale do backupu. Bo planowałeś jakiś backup
> przy raid0 ?

Backupy sobie teściu robi na płyty i gwizdek, przy tej ilości danych
które produkuje jest to wystarczające w 100%.

Reasumując po poradach Twoich i przedpisców, wywalam grafikę, dobieram
płytę z grafą, wrzucam jeden porządny dysk 3,5", dumam nad innym
prockiem, ewentualnie obudową...

> Monitor już masz ?

Monitor jest.

Pzdr.