Re: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego

Autor: MAR <marITYLKOMARabc_at_spox.org>
Data: Wed 10 Feb 2010 - 00:25:08 MET

W dniu 2010.02.09 14:16, Lisciasty pisze:

> - obudowa
> Antec P183, 589 zł
> Boli mnie ta cena, ale jestem raczej zdecydowany. Mam dosyć

W przedziale 200-400 jest też dużo fajnych i porządnych obudów.
Tyle płacić za obudowę bez zasilacza to przegięcie.

> badziewnych, brzęczących złomów z którymi użeram się już ponad 16 lat,
> chcę zmontować coś porządnego nawet jak nie będę tego użytkował :]

Przerabiałem to, taka obudowa to fajny gadżet, o którym się zapomina po
zmontowaniu komputera.
Szkoda kasy.

> - zasilacz
> BeQuiet L7-300W, 149 zł
> Cichy, wydaje się porządny, niedrogi. Chciałbym wsadzić tam coś

Jego cena razi przy cenie obudowy.
Choć pewnie nada się idealnie.

> - procek
> Athlon x2 240e AM3, 215 zł
> Cena, niski pobór mocy (45W), nic więcej mi do głowy nie przychodzi,
> nie wiem za bardzo co tu można zmienić.

AMD Phenom II Quad-Core 905e
róznicę w cenie pokryć dzięki tańszej obudowie :)

> - chłodzenie procka
> Arctic Cooling Alpine 64 Pro, 35 zł
> Na taki procek nie trzeba chyba nic bardziej ekstrawaganckiego.

Na taki procek (Athlon) wystarczy wiatraczek dołączony przez producenta.

> - płyta główna
> Gigabyte GA-MA770T-UD3, 289 zł
> Dlaczego ta? Ze wszystkich płyt które w życiu przerobiłem nie zepsuł
> się tylko gigabyte, może dlatego :>
> Nie ma wiatraków na chipsetach, tylko radiatory, to też plus.

Większość płyt nie ma wiatraczków.
W okolicach 300 zł masz wiele płyt Gigabyte dla AMD.
Lepiej kup taką z chipsetem 785G, zaoszczędzisz na karcie graficznej
(dołożysz do lepszego cpu).

> - pamięć
> geil ddr3 3x2GB, 555 zł
> Rozczarowany jestem cenami pamięci, podrożało coś ostatnio?

Podrożały.
Tyle ramu, a procesor chcesz bez cache'u L3, i to przy DDR3 ?

> - grafika
> ASUS HD4350 Silent, 119 zł
> Tanie, ciche (duży radiator bez wiatraka). Kiedyś myślałem o
> dedykowanej karcie z chipsetem do grafiki 2D, ale ceny zaczynające się
> od 5 tysiaków spowodowały u mnie nagły atak śmiechu :>

Do 2D - zbędne. Płyta z 785G wystarczy.

> - dysk twardy
> 2x WD1600BEVT 160GB 2,5", 300 zł
> Ciche, mało prądu jedzą, wymyśliłem je połączyć w raid0.

Po to by zaoszczędzić kilka wat ? Po ilu latach to się zwróci ?
Lepiej szybkie 3.5. Dyski WDC do tego są ciche.
Drugi dysk też się przyda - ale do backupu. Bo planowałeś jakiś backup
przy raid0 ?

> Cuzamen do kupy 2666 zł, trochę sporo wyszło jak na komputer z niezbyt
> wysokiej półki, ale tyle jesteśmy w stanie wydać, jest jeszcze
> ewentualny margines do 3 tysięcy.

Monitor już masz ?

--
Mar