Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego

Autor: Lisciasty <lisciasty.pl_at_googlemail.com>
Data: Tue 09 Feb 2010 - 14:16:42 MET

Ostatnie moje blaszaki składałem z 5 lat temu i wypadłem z obiegu,
toteż chciałbym zasięgnąć porady i upewnić się
czy nie błądzę :]

Celem jest zmontowanie teściowi komputera przeznaczonego w 90% do
dłubania w autocadzie, reszta to trochę poczty, www, jakaś drobna
pisanina.

Poniżej zamieszczę to co mam aktualnie wybrane z cenami i komentarzem,
jeżeli ktoś widzi jakąś ewidentną bzdurę lub sądzi, że można by dać
coś innego, proszę o parę słów.

- obudowa
Antec P183, 589 zł
Boli mnie ta cena, ale jestem raczej zdecydowany. Mam dosyć
badziewnych, brzęczących złomów z którymi użeram się już ponad 16 lat,
chcę zmontować coś porządnego nawet jak nie będę tego użytkował :]

- zasilacz
BeQuiet L7-300W, 149 zł
Cichy, wydaje się porządny, niedrogi. Chciałbym wsadzić tam coś
bardziej wypasionego za 2-3 krotnie większą cenę, ale chyba
przeznaczenie kompa nie wymaga takiego bajeru, choć kusi mnie :>

- procek
Athlon x2 240e AM3, 215 zł
Cena, niski pobór mocy (45W), nic więcej mi do głowy nie przychodzi,
nie wiem za bardzo co tu można zmienić.

- chłodzenie procka
Arctic Cooling Alpine 64 Pro, 35 zł
Na taki procek nie trzeba chyba nic bardziej ekstrawaganckiego.

- płyta główna
Gigabyte GA-MA770T-UD3, 289 zł
Dlaczego ta? Ze wszystkich płyt które w życiu przerobiłem nie zepsuł
się tylko gigabyte, może dlatego :>
Nie ma wiatraków na chipsetach, tylko radiatory, to też plus.

- pamięć
geil ddr3 3x2GB, 555 zł
Rozczarowany jestem cenami pamięci, podrożało coś ostatnio?

- grafika
ASUS HD4350 Silent, 119 zł
Tanie, ciche (duży radiator bez wiatraka). Kiedyś myślałem o
dedykowanej karcie z chipsetem do grafiki 2D, ale ceny zaczynające się
od 5 tysiaków spowodowały u mnie nagły atak śmiechu :>

- dysk twardy
2x WD1600BEVT 160GB 2,5", 300 zł
Ciche, mało prądu jedzą, wymyśliłem je połączyć w raid0. Do tego 2x
szyny montażowe, 40 zł

- system
winda 7 64, 375 zł

Cuzamen do kupy 2666 zł, trochę sporo wyszło jak na komputer z niezbyt
wysokiej półki, ale tyle jesteśmy w stanie wydać, jest jeszcze
ewentualny margines do 3 tysięcy.

Pzdr.
L.