Re: Kieszen na 3 dyski

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 09 Feb 2010 - 12:44:33 MET

Norbert pisze:
> Straszna niewygoda i problem z miejscem i bezpieczenstwem (dzieci) :-)

Litości. Nie wysuwaj takich argumentów bo sugerują, że nie
masz już innych ;) Niewygoda? Nie bądź aż tak leniwy :)
Bezpieczeństwo? Dzieci równie dobrze mogą rozebrać kieszeń
na dyski (szczególnie, jeżeli ma coś z przodu lub wręcz jest
hot-swapowa), jak grzebać w jakiejś szufladzie. Pomijam to,
że istnieją szuflady zamykane na kluczyki :)

> Bo to trzy zupelnie rozne kwestie, inne zastosowania, nie chce ich mieszac
> razem, a takze wole miec osobno z powodow bezpieczenstwa, lepiej niech

Może NASy schowane gdzieś, żeby nie hałasowały? Są i takie,
które wyłączają nieużywane dyski.

> padnie jeden dysk z trzech niz jeden ze wszystkim (btw kopie sa i tak
> niemozliwe w tym wypadku, bo np. w jednym wypadku chodzi o duzy zrodlowy
> material video, idacy w setki GB - ale nie jest to sprawa zawodowa, wiec

Bluźnisz ;) Dysk 1 TB kosztuje dzisiaj 300 zł. Jaki problem
zrobić kopię zapasową setek gigabajtów materiału wideo? Ow-
szem, dyski twarde nie są dobrym medium archiwizacyjnym, sam
protestuję często przeciw ich wykorzystaniu w tym celu, ale
w ostateczności *mogą* być tak zastosowane.

> Raz na 2-3 tygodnie. Taka kieszen wydaje mi sie idealnym rozwiazaniem,
> tylko zeby pozwalala wlaczac pojedyncze dyski.

Ale takiej nie dostaniesz, obawiam się. Zbyt specyficzne
zastosowanie. Albo będziesz sam rzeźbił z wyłącznikami,
albo dostosujesz do swoich zastosowań jakieś standardowe
kieszenie USB lub NAS (a raczej: nagniesz swoje zwyczaje
do możliwości istniejącego sprzętu :) ).

|                 |  Politechnika Śląska                   |