Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: djs <djs_at_WYCIACH.poczta.onet.pl>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 11:41:42 MET

Michal Lukasik napisał (a):

> Kto się tym zajmował i potrzebował wiedzieć to wiedział.

Nie zrozumieliśmy się - mi chodzi o funkcjonalności dostępnej dla
wszystkich. Jak sądzisz - ilu normalnych użytkowników jest w stanie
wykorzystać ukryte funkcje w biosie?

> W takim razie konkretnie BIOS do tej płyty - 'k8vt890.f4'
> http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=1918
>
> 0x0003e000
> Award BootBlock BIOS v1.0 Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.
>
> i dalej sam kod, w przypadku GB niezmienny od dziesięciu lat, bo i nie ma
> co zmieniać skoro działa dobrze.

jw.

> I faktycznie zasad działanie BB w 'manualu' próżno szukać (jak i zresztą
> wielu innych rzeczy), ale klient nie musi wiedzieć wszystkiego - w końcu
> to '*user* guide'.

Właśnie o tym piszę - jeżeli jesteś związany z branżą znasz sporo
rozwiązań, z tym, że ludzie boją się sami grzebać w biosie. Szczególnie,
gdy warunki gwarancji mówią, że gdy bios zostanie uszkodzony z winy
użytkownika nawet podczas update programami producenta to nie podlega to
naprawie gwarancyjnej i wiąże się z kosztami.
Wtedy takie rozwiązania które udostępniał producent umożliwiające
przywrócenie biosu były niekiedy decydujące przy zakupie płyty, a na
pewno decydowały o jej cenie. Teraz wszyscy producenci udostępniają
możliwość awaryjnego przywrócenia biosu, ale nie zawsze było to dostępne
dla wszystkich.

> Zwłaszcza przy "butelce". ;D
> Uważasz temat za wyczerpany? ;D

Pogadać możemy, ale dalej to przydałaby się właśnie ta "butelka" ;D

--
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+