Re: Asus P7P55D i problem z pamięciami.

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 01:55:15 MET

Dnia 4.2.2010, Onufry Zagloba napisał(a):

> [...]
> TW3x4G1333C9DHX (pamięć ta znajduje się na liście QVL do płyty). Z
> BIOSem 1102 zestaw chodził całkowicie stabilnie na domyślnych
> ustawieniach (w BIOSie wszystko ustawione na "Auto"). Niestety -
> popełniłem największy błąd, jaki inżynier może popełnić i naprawiłem
> niezepsute, czyli przeflashowałem BIOS na nowszy, 1207. Po tej
> operacji i przy identycznych ustawieniach BIOSu jak poprzednio
> komputer stał się wyjątkowo niestabilny - samoczynne restarty po kilku
> minutach pracy, niezależnie od obciążenia maszyny. Żadne z narzędzi
> ASUSa nie umożliwia, niestety, downgrade'u BIOSu.

Piszesz o wynalazkach pod Windows?
W zależności czy to Award czy AMI użyj ich narzędzi pod DOS i bez żadnego
problemu wgrasz starszą wersję.

> Obniżenie taktowania pamięci (z 1333 na 1080) przywróciło stabilną
> pracę maszyny.
> Na forum Corsaira znalazłem list, w którym napisano, iż podniesienie
> napięcia pracy pamięci (z 1.5 do 1.65V) może poprawić stabilność pracy
> komputera przy taktowanie 1333 - czy długotrwała praca z podwyższonym
> napięciem nie zaszkodzi procesorowi albo pamięciom?

CPU na pewno nie - bo niby jak?
Pamięci zaś skraca to żywotność, ale w takim stopniu, że możesz się tym w
ogóle nie przejmować (oczywiście póki mieści się to w zakresie napięć
podanych przez producenta).

> Everest pokazuje, przy ustawieniu wszystkiego poza taktowaniem na
> "auto" napięcie zasilania pamięci 1.49V.

Bez komentarza. :D

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/