Asus P7P55D i problem z pamięciami.

Autor: Onufry Zagloba <wczele_at_gmail.com>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 20:50:47 MET

Mam następujący zestaw: Asus P7P55D, i7 860, pamięci Corsair
TW3x4G1333C9DHX (pamięć ta znajduje się na liście QVL do płyty). Z
BIOSem 1102 zestaw chodził całkowicie stabilnie na domyślnych
ustawieniach (w BIOSie wszystko ustawione na "Auto"). Niestety -
popełniłem największy błąd, jaki inżynier może popełnić i naprawiłem
niezepsute, czyli przeflashowałem BIOS na nowszy, 1207. Po tej
operacji i przy identycznych ustawieniach BIOSu jak poprzednio
komputer stał się wyjątkowo niestabilny - samoczynne restarty po kilku
minutach pracy, niezależnie od obciążenia maszyny. Żadne z narzędzi
ASUSa nie umożliwia, niestety, downgrade'u BIOSu.
Obniżenie taktowania pamięci (z 1333 na 1080) przywróciło stabilną
pracę maszyny.
Na forum Corsaira znalazłem list, w którym napisano, iż podniesienie
napięcia pracy pamięci (z 1.5 do 1.65V) może poprawić stabilność pracy
komputera przy taktowanie 1333 - czy długotrwała praca z podwyższonym
napięciem nie zaszkodzi procesorowi albo pamięciom?
Everest pokazuje, przy ustawieniu wszystkiego poza taktowaniem na
"auto" napięcie zasilania pamięci 1.49V.

Onufry.