Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: djs <djs_at_WYCIACH.poczta.onet.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 18:05:52 MET

Wiesław napisał (a):
> Dnia 03-02-2010 o 16:56:59 djs <djs@wyciach.poczta.onet.pl> napisał(a):
>
> Wybacz, ale muszę podsumować. Jeżeli Cię to nudzi, nie musisz odpisywać.

Nie nudzi, tylko niekiedy czasu brak :)

> Gdybyś - polecając tego Asusa - nie wspominał o kondensatorach, pewnie
> nikt by nie zareagował :)

Pewnie tak - ale co się stało już się nie odstanie.

> ... Nie porównuję cen na Allegro ponieważ nie są miarodajne.

Ja przede wszystkim sprawdzam najpierw w sklepach później na allegro.
Ostatnio przy przygotowywaniu zestawu dla znajomej różnica pomiędzy
sklepem (najtańszym w okolicy) a allegro wyszła przeszło 200 zł i to dla
sprzętu w cenie do 1700 zł.

Proponowany sprzęt to:
Płyta główna Gigabyte M61PME-S2P / nF430+GF6100/DDR2/ Sock.AM2
Procesor AMD Athlon II X2 250 BOX 3.0GHz S-AM3
Pamiec GOODRAM DDR2 2 GB/800MHz PC2-6400 CL.6
Czytnik kart pamięci
Dysk Samsung HD161GJ 160GB 7200 8MB SATA
Karta grafiki: zintegrowana
Karta dzwiekowa: zintegrowana
Obudowa ModeCom STEP 207 Midi Tower ATX 350W, 2x USB, 2x Audio (czarna)
DVD RW SAMSUNG SH-S223B black bulk SATA (bez soft)
Klawiatura A4Tech slim 720
Mysz A4Tech
Monitor LCD 20" LG W2043S-PF, wide 16:9, piano black
Cena 1660,00 zł

A zakupiony:
Płyta główna ASUS M2A74-AM
Procesor AMD Athlon II X2 250 BOX 3.0GHz S-AM3
Pamiec DDR2 APACER 2GB 2048MB 800MHz CL5
Czytnik kart pamięci
Dysk SEAGATE 500GB ST3500418AS SATA II 16MB
Karta grafiki: zintegrowana
Karta dzwiekowa: zintegrowana
Obudowa MLOGIC-MODECOM MODEL B22 czarna
osobny zasilacz MODECOM-LOGIC 500W PPFC ATX 120mm (super cichy)
DVD-RW SONY/NEC 24x 5240S
Klawiatura GENIUS SlimStar 320 Black
Mysz Genius XScroll Optical Wheel Mouse USB
Monitor LCD BENQ G2020HD 20'' DVI 5ms 40000:1
Radiator na procesor Cooler Master Hyper TX3
Cena około 1655,00 zł razem z kosztami przesyłki!

Więc niekiedy warto popatrzeć na allegro :) Sprzęt o wiele lepszy, w
podobnej cenie. Jedynym "problemem" jest plik gwarancji od różnych
sprzedawców.

> Ja tylko próbuję napisać, że obie firmy według mnie są równoważne
> z lekkim wskazaniem na Gigabyte (ze względu na cenę). Są również inni
> producenci warci uwagi. Nie znoszę uprzedzeń i już :)

Niech będą równoważne, tylko ja bardziej skłaniam się ku Asusowi :)

A co do uprzedzeń do gigabyte to muszę jeszcze troszkę poczekać na coś,
co rzeczywiście od nich zwali mnie z nóg i wtedy może się skuszę.

Pozdrawiam i obiecuję nie pisać więcej o kondensatorach monolitycznych :D

--
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+