Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: Netx <nospam_at_gazeta.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 09:21:25 MET

W dniu 2010-02-02 12:18, Wiesław pisze:

> Chyba jednak przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :)

Jakiś mniej więcej rok temu kupiłem topową płytę Gigabyte.
Przy wychodzeniu ze stanu wstrzymania włączała na chwilę
wiatrak a potem włączała. W tym czasie emitowała pisk z
PC-Speakera. Zrobiłem update BIOSu - nie pomogło. Zrobiłem
więc dowgrade BIOS i tutaj płyta padła. Poniewczasie
doczytałem na necie że wszystkim innym też pada przy
downgrade BIOSu też w innych topowych modelach mobo od
Gigabyte. Przy czym DUAL bios kompletnie nie potrafił
naprawić sytuacji. Skończyło się na użyciu programatora.
Niedawno widziałem inną nowszą topową płytę od Gigabyte i
przy wychodzeniu z wstrzymania zapuszcza wiatrak CPU na full,
mimo że przed wstrzymaniem potrafi go wyciszać.
Ja też już wolę unikać Gigabyte. Dla osób średnio
wymagających może się te płyty nadają, ale ja szukam czegoś
niezawodnego pod każdym względem.

> Support wszyscy producenci majÄ… podobny,
Otóż nie. Asus do każdej płyty daje swoje forum (osobne dla
każdej płyty), na których jest całkiem spora ilość
użytkowników. Gigabyte nie i zakładam że się tego boi.

więc nie wiem o jakich płytach
> piszesz. Gigabyte natomiast dodaje taki fajny gadżecik jak DualBios.
Który u mnie nie zadziałał (i nie tylko u mnie - jest cały
wÄ…tek na forum purepc).

Nie twierdzę że Asus jest bezbłędny, ale jednak widzę różnicę
w stosunku do Gigabyte.

Pozdrawiam,
Marek