Re: Pamięć do starego HP Vectra VL ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 20 Dec 2009 - 17:40:39 MET

W dniu 2009-12-19 00:31, PL(N)umber_One pisze:
> Witam
> Mam stareńkiego HP Vectra VL. Nowej pamięci 128M EDO RAM 66MHz nie kupię.
> Czy na warszawskiej giełdzie na Batorego mam szansę kupić coś z demobilu.
> Pytam ponieważ nie chcę jechać na próżno.
HP Vectra VL6/266 z nowszą płytą to Pentium II 266MHz, czipset intel LX,
3 gniazda pamięci SD-ram PC66/PC100 (PC133 też ruszą, ale muszą być
dwustronne).
O pamięci musisz pytać SDRAM DIMM "typu PC100" do starych czipsetów.
Gdybyś szukał 128MB - to musisz zwrócić uwagę by były dwustronne (po
każdej stronie płytki po 8 czipów). Razem możesz tam obsadzić maks 3x128MB

Jeśli masz starszą płytę (baardzo starą) tzw. series 6 - to jest
przedziwna hybryda, pentium2 233 lub 266 i pamięci EDO RAM wkładane
parami (zwane też simm). Charakterystyczne - jest 6 gniazd pamięci na
płycie. Pamięci największe jakie wchodzą to 6x 32MB (czasem opisywane
jako 8Mx36). Więcej nie obsłuży.

Tak czy inaczej- sądzę że bilet autobusowy na giełdę w obie strony -
będzie kosztował więcej niż ten cały komputer jest warty, nie licząc
jeszcze zakupu pamięci i straconego czasu.