Re: Jaki NAS do niewielkiego biura

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 29 Nov 2009 - 01:53:05 MET

** "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote:

> Lepiej cos dedykowanego. Np. FreeNAS. Tyle ze pecet je prad

A istnieje jakieś urządzenie elektryczne, które prądu nie je? Oczywiście, że je
prąd i bez większego znaczenia jest czy to będzie pecet czy pudełko NAS -
większość prundu i tak skonsumuje dysk. Zmierz sobie kiedyś.

Peceta możesz złożyć z części generalnie oszczędnych pod tym względem. NASy to
też najczęściej są pecety.

> a jak chce sprzetowo cos co bedzie nowe, z gwarancja i male to cenowo wcale
> nie jest takei rewelacyjne.

No to mówię pecet - nie wiem co masz na myśli poprzez "sprzętowo"? Sprzętowo ma
trybikami obsługiwać dysk? Normalnie nowe części i pecet mają gwarancję.

> Wiesz - ciut serwerow i stacji roboczych mam. Najstarsze to tak ~15 lat maja
> - oczywiscie z pierwotnych nic juz nei am ale byly stopniowo modernizowane.
> ;-) Dokladnie wiem co moge zrobic z pomoca Linuxa ale zmiast zajmowac sie
> administracja kolejnego serwera wole rozwiazania wbudowane.

No to wyrzygaj dwójkę na QNAP 219 i tyle. Skoro to wszystko wiesz to o co
właściwie pytasz?