Re: Jaki NAS do niewielkiego biura

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 30 Nov 2009 - 10:20:29 MET

On Sun, 29 Nov 2009 01:53:05 +0100, Konrad Kosmowski
<konrad@kosmosik.net> wrote:

>A istnieje jakieś urządzenie elektryczne, które prądu nie je? Oczywiście, że je
>prąd i bez większego znaczenia jest czy to będzie pecet czy pudełko NAS -
>większość prundu i tak skonsumuje dysk. Zmierz sobie kiedyś.

Zmierzyłem. Nawet mam dedykowany do tego meirniki. I muszę Cię
zmartwić. PC z dyskami zżera go więcej niż dedykowany NAS.

>Peceta możesz złożyć z części generalnie oszczędnych pod tym względem. NASy to
>też najczęściej są pecety.

No patrz. Nie wiedzaiłem że te NAS-y jednodyskowe których mam w sumie
kilkanaście w rónych miejscach i są nieiwle więsze od dysku to
komputery PC. Zastnawiam się jak Ci Chińczycy upchnęli tam zwykłe
procesory, pamięci etc. No i zastnawiam się gdzie podziały się w nich
np. karty grafiki...

>No to mówię pecet - nie wiem co masz na myśli poprzez "sprzętowo"? Sprzętowo ma
>trybikami obsługiwać dysk? Normalnie nowe części i pecet mają gwarancję.

Szukam dedykowanego urządznia a nie PC który dzięki oprogramowaniu
będzie NAS-em. Dotarło?

>No to wyrzygaj dwójkę na QNAP 219 i tyle. Skoro to wszystko wiesz to o co
>właściwie pytasz?

Może sam się wyrzygaj? Jasno określiłem na początku jaki budżet jest
na to roziwązanie i QNAP jest za drogi. Zresztą w piątek przyjechał do
mnei Intel SS4200 - dzięki radzie w tym wątku zmieściłem się w
założonym budżecie. A i prądu ciągnei mneij niż PC choć to konstrukcja
PC-pochodna. Około 56-57W przy pracy i mneijw spoczynku.

Zdrówko