P5Q SE Plus, E5200, podkręcanie

Autor: Rafał <bezspamuXXX_at_gazeta.pl>
Data: Wed 25 Nov 2009 - 13:52:00 MET

Płyta : Asus P5Q SE Plus
Procesor : E5200, 2.5 GHz
Pamięci : GEIL (2x 1GB) DDR2 PC2-6400 800MHz

Jak ten sprzęt delikatnie podkręcić?
Nie, żebym był fanem podkręcania, ale tak edukacyjnie
chciałem sprawdzić możliwości.

W Biosie niestety wszystko jest na ‘Auto’, tak wiec nie wiem
jaka wartość jest, czyli nie wiem na jaką ustawić, żeby było
tak 10% więcej.

I inna sprawa. Chipset płyty (ten z większym pasywnym
radiotorem) strasznie się grzeje. Program pokazuje 70 stopni
i tyle tez jest, bo dotknąć się nie na. Czy tak ma być?
Jakaś dziwna sprawa, bo procek jest zimny (ok. 50 st.)
a ten chipset taki gorący...

A przy okazji.
Mam problem ze stanem wstrzymania przy WinXP.
Po prostu po ustawieniu tego stanu komputer zamiera,
czyli tak jak powinno być, a po chwili tak sam z siebie znów
się budzi. Nie jest to problem softu, bo na innej płycie ten sam
soft działał bez zarzutu. Może coś trzeba w biosie ustawić?
Ale co?