Re: energooszczedny komp :)

Autor: Marcin N <marcin5_usun_at_wykasuj_onet.pl>
Data: Sun 22 Nov 2009 - 11:21:51 MET

news:2009112020520600@grush.one.pl...

> Bo ma wysoką częstotliwość taktowania. Bo dopiero niedawno
> zaczęto bramkować całe fragmenty struktury, wyłączając je
> do zera w trybie 2D (dotychczas co najwyżej nie dostawały
> sygnału zegarowego, cały czas tracąc jednak moc na upływie).
> Bo przy włączonym Aero znowu całe GPU działa jak w grze,
> grzejąc się (powoli zaczynają się pojawiać GPU z trzema
> trybami pracy zamiast dwóch). Bo ma sporo ciągle odświeża-
> nej pamięci, a każdy scalak SDRAM jednak trochę mocy ciągnie.
>
> Producentom nie opłaca się zbytnio inwestować w energoosz-
> czędność. Firmy, liczące koszty eksploatacji, nie kupują
> [...]

Zmartwiłeś mnie. Jestem wręcz zniesmaczony, że projekty kart graficznych są
tak bardzo w tyle za projektami samych procesorów.

Odświeżanie tych setek MB pamięci graficznej w trybie 2D? Brak podziału na
bloki używane w zależności od potrzeb? Prawdziwe średniowiecze ;). Cieszy
mnie, że jednak chociaż powoli to się zmienia.

A przy okazji - za pomysł używania karty graficznej w pełnym trybie 3D w
systemie (Aero) - należałaby się jakaś specjalna kara dla MS. Masz rację -
powinien być tryb 2D+.