Marcin N pisze:
> Zmartwiłeś mnie. Jestem wręcz zniesmaczony, że projekty kart graficznych
> są tak bardzo w tyle za projektami samych procesorów.
Nie tylko pod tym względem.
Gwałtowny rozwój GPU "zawdzięczamy" głównie stopniowi auto-
matyzacji procesu projektowania tego typu układów. O ile
CPU projektuje się prawie całkowicie ręcznie aż do poziomu
pojedynczych bloków funkcjonalnych, GPU syntezuje się auto-
matycznie z definicji VHDL i często symuluje na uniwersal-
nych programowanych matrycach logicznych nawet. Efektem
jest układ scalony, w którym spokojnie występuje 25% prze-
rost liczby tranzystorów ponad potrzeby.
Nie jest to problemem, bo operacje graficzne łatwo poddają
się przetwarzaniu potokowemu, można je podzielić na malut-
kie etapy i mimo nadmiaru "żelaza" uzyskać wysoką często-
tliwość taktowania. Ale mści się to poborem mocy. Który
producent CPU wypuściłby na rynek scalak o poborze mocy
ponad 200 W?
> A przy okazji - za pomysł używania karty graficznej w pełnym trybie 3D w
> systemie (Aero) - należałaby się jakaś specjalna kara dla MS. Masz rację
> - powinien być tryb 2D+.
To nie Microsoft wymyślił. Wcześniej byli to co najmniej
Apple i Linux, jeżeli i nie coś innego. Pomysł jest gene-
ralnie *dobry* i może wyraźnie zwiększyć wydajność pracy
komputerów, tylko okres przejściowy jest ciężki...
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../Received on Tue Nov 24 21:25:03 2009
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 24 Nov 2009 - 21:51:04 MET