Re: Kabel / tasma do dysku ATA133/UDMA133 IDE

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Mon 09 Nov 2009 - 13:29:46 MET

Dnia 09-11-2009 o 12:35 ąćęłńóśżź napisał na pl.comp.pecet:

> Nie tylko widziałem kabel IDE, ale mam taki, kupiony do desktopa.

Dlatego napisałem, że nie widziałem, a nie że nie istnieje. Chodziło mi
tylko o nazewnictwo. Niektórzy nazywają taśmę - kablem, co prowadzi do
niepotrzebnych nieporozumień.

> Nie jest to zwinięta taśma, lecz jak najbardziej kabel, co prawda
> 40-żyłowy, raczej sztywny z dość grubym wspólnym ekranem kabla,

To ciekawe. Taśmy 80-cio żyłowe mają również 40 pin, a różnią się tylko
od ATA 33 "przeplecionym" ekranem. Ciekaw jestem jaką przepustowość ma
ten Twój kabel?

> Swoją drogą zwijanie taśm w kable i stosowanie kabli zamiast taśm miało
> chyba przyczynę w lepszym obiegu powietrza chłodzącego w obudowie.

Chyba raczej na pewno :) Tylko wydaje mi się, że taśma jest o wiele tańsza
w produkcji, stąd jej taka popularność.

PS Nie mógłbyś pisać pod cytowanym postem ?

--
Wiesław
Opera Mail