Re: Kabel / tasma do dysku ATA133/UDMA133 IDE

Autor: ąćęłńóśżź <usun_to_at_wp.eu>
Data: Mon 09 Nov 2009 - 12:35:31 MET

Nie tylko widziałem kabel IDE, ale mam taki, kupiony do desktopa.

Nie jest to zwinięta taśma, lecz jak najbardziej kabel, co prawda 40-żyłowy, raczej sztywny z dość grubym wspólnym ekranem kabla,
dodatkowo na końcach wyprowadzonym jako przewody uziemiające z oczkami pod śrubki.

Swoją drogą zwijanie taśm w kable i stosowanie kabli zamiast taśm miało chyba przyczynę w lepszym obiegu powietrza chłodzącego w
obudowie.

-----

> Nie widziałem jeszcze kabla do podłączania napędów IDE. Jest to pocięta
taśma 80-cio żyłowa z naciągniętą koszulką. Staje się okrągła.

--
Wiesław
Opera Mail