Re: przygasaj±ce diody na klawiaturze po ruszeniu mysz± - PS/2

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Sat 07 Nov 2009 - 12:59:32 MET

> Pewnie używasz dyskietek, bo co daje pendrive?

Pendrive od dyskietki, jakbyś nie zauważył, różni się pojemnością,
wielkością i trwałością.
Myszka USB od myszki PS/2 różni się wtyczką i tym że jest bardziej
upierdliwa. Używa się jej dokładnie tak samo.

Sam mam myszy USB w trzech komputerach na cztery, ale to nie zmienia faktu,
że myszy na COM i na PS/2 działają absolutnie zawsze, a na USB czasem
dopiero po minucie od startu systemu, bo mu się zachciało "odnajdywać nowy
sprzęt".

Klawiatury USB nie mam żadnej, ale historie typu "nie chce działać w BIOSie"
jakoś mnie nie zachęcają.

To zależy, na niektórych płytach jest zworka do wybierania 5V/SB5V.
Przestawienie pomaga na świecenie myszki w nocy, ale uniemożliwi włączanie
komputera z klawiatury.

> Płyta główna może dawać napięcie na USB nawet jak jest wyłączony
> komputer.

j.w.

--
Azarien