Re: Modernizacja do RACK

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 02 Nov 2009 - 15:56:18 MET

On Fri, 30 Oct 2009 20:52:09 +0100, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org>
wrote:

>Np możliwość zainstalowania w szafach rack? (gdzie łatwiej wszystko
>zorganizować/wymieniać/podłączyć/rozprowadzić/chłodzić grupowo itp).
>Wiele rzeczy "do szafy rack" jest droższe, bo jest do szafy rack, i
>jedyną ich zaletą jest to, że jest do szafy rack. Dlatego że nikt
>profesjonalny nie postawi w serwerowni regału z ikeii i powie adminowi
>"a tu se serwery jakoś poustawiaj, kable pociągnij bokiem, a na szafie
>switche będą leżały"

Mało widziałeś. Jedna z warszawskich firm reklamowych (dośc duża,
prowadzi call-center na kilkuset operatorów telefonicznych) kilka lat
temu zaordynowała że sprzęt sieciowy (kilkanaście serwerów, UPS-y,
osprzęt) obsługujący całą firmę i dość duży serwis netowy ma stać w
zwykłym pokoju na drewnianym regle wykonanym przez spółkę "Pan Miecio
& Szwagier" Co Ltd Sp. z O.O. GmbH ;-) Jako uzupełnienie sprzętu admin
dostał stołek barowy z oparciem bo monitor, klawiatura, mysz i KVM
wypadł tak z 1.40m nad ziemią. Naczelną zasadą było że ma być tanio u
jeszcze raz tanio a za 3 lata firmę się sprzeda. Tanio nie dotyczyło
głównej księgowej którą zainstalowano w pomieszczeniu przewidzianym na
serwerownię bo tam była klimatyzacja a ona lubiła komfort. Marudziła
tylko że jej przeszkadza szafa że switchami i centralą telefoniczną i
żeby coś z tym zrobić więc zasłonięto to malowiczą kotarą bo około 2
tysięcy podłączeń kablowych (sieć i telefony) nie dało rady w prosty
(i tani) sposób przenieść o kilkanaście metrów. Na szczęście ja już
tam nie pracowałem od pewnego czasu a kumpel któremu zlecono taką
przebudowę szybko się tez stamtąd wymuksował. ;-)

A reagłaty z IKEA z drucianymi i plastikowymi koszami-szufladami
całkiem fajnie sprawują się w jednej z serwerowni jako miejsce na
narzędzia, kabl,e części i inne duperelki obok szaf 24U.

Zdrówko