Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 27 Oct 2009 - 20:59:53 MET

Dnia Sun, 25 Oct 2009 21:33:13 -0400, rs napisa³(a):

> alez to przeciez nadal sie tak obdywa i tylko, ze uzywaja lepszego
> sprzetu. technologia odzysku jest nadal bardzo podobna, tak jak
> przywolany przez ciebie prom w pewnym momencie lotu, posluguje sie
> technologia, ktora, jakby dobrze pogrzebac, znali juz starozytni
> grecy.

Technologia mo¿e i (w teorii) ta sama, ale poziom trudno¶ci zupe³nie
inny. To tak jakby¶ chcia³ przyrównaæ ³amanie ROT13 do ³amania AES.

> [...]
> "testimonials", wystarczy sie zanurzyc i z pewnoscia znajdzie sie
> kilka wypadkow szczesliwego uratowaina danych po nadpisaniu,
> podpisanych imieniem nazwiskiem i czesciowa lokalizacja.
> zaznaczam jednak, ze nic nie wposminalem na temat wielokrotnego
> nadpisania, ani nie wspominalem tez wspolczenych bardzo pojemnych
> dyskow, bo to nawet jesli odzyskanei danych jestteoretycznie mozliwe,
> to z pewnoscia nie jest oplacalne ani dla przecietnego usera ani nawet
> dla sporej firmy, chocby ze wzgledu na czas trwania takiej procedury.

Tu siê o tyle ró¿nimy, ¿e ja nie znam _¿adnego_ przypadku odzyskania
danych po ich choæby *jednokrotnym* nadpisaniu z jakiegokolwiek w miarê
wspó³czesnego napêdu hdd, którym pochwali³aby siê publicznie która¶ z
firm z bran¿y data recovery. Nie znam te¿ ¿adnej firmy oferuj±cej tego
typu us³ugi. Dla mnie temat ten nale¿y w tej chwili traktowaæ w
kategoriach urban legends. By³o to byæ mo¿e jeszcze mo¿liwe do
zrealizowania na napêdach pochodz±cych z czasów zbli¿onych do tych z
opisanego przez Ciebie przypadku, ale obecnie napêdza to jedynie
klientów twórcom rozmaitych aplikacji do "bezpiecznego" czyszczenia
dysków.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/