Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Mon 26 Oct 2009 - 02:33:13 MET

On Sun, 25 Oct 2009 22:42:48 +0100, Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>
wrote:

> [...]
>promu Atlantis. W tym wypadku nie w±tpiê, ¿e mog³o siê to tak odbyæ. Sam
>d³ugi czas pracowa³em w serwisie przy napêdach CDC z wymienn± kaset± o
>zawrotnej na owe czasy pojemno¶ci 50 MB, gdzie poszczególne ¶cie¿ki
>widaæ by³o go³ym okiem :-), "odzysk danych" polega³ na lekkim
>rozpozycjonowaniu cewki z g³owicami na testerze - czego efekt piêknie
>widaæ by³o na oscyloskopie - a dane odczytywa³o siê w zwyk³ym dekoderze
>wielko¶ci walizki. No ale teraz mamy ju¿ jakby inne napêdy i inne
>technologie, które ju¿ nie s± tak proste w z³amaniu.

alez to przeciez nadal sie tak obdywa i tylko, ze uzywaja lepszego
sprzetu. technologia odzysku jest nadal bardzo podobna, tak jak
przywolany przez ciebie prom w pewnym momencie lotu, posluguje sie
technologia, ktora, jakby dobrze pogrzebac, znali juz starozytni
grecy.

>Oj, nie bierz tego tak do siebie.

hehe. no jakby nie bylo woj post byl do mnie adresowany.

>Stwierdzi³em przecie¿ tylko suchy
>fakt.

ja tez stwierdzilem, ze nie jesto on dokladnie taki "suchy". jesli ty,
bylbys na moim miejscu i podpisal te historie o dysku swoim imieniem i
nazwiskiem to, czy ta historia bylaby, dla wiekszosci tutejszych
czytaczy, bardziej wiarygodna? nie sadze.

>Grupy dyskusyjne nie s± bynajmniej wiarygodnym ¼ród³em informacji,
>ka¿dy przecie¿ mo¿e tu przyj¶æ i naopowiadaæ banialuków o "odzyskiwaniu
>danych po 29-tym zerowaniu".

generalnie 99% internetu nie jest wiarygodnym zrodlem informacji na
zaden temat, moze z wyjatkiem daty.
prosiles o podanie przypadku odzyskania danych po _ich_jednokrotnym_
nadpisaniu. to podalem. mogbym podac jeszcze kilka z pozniejszych lat,
ale to by byly detale i informacje z drugiej reki i nie chce mi sie
nawet odgrzebywac tych kontaktow.

>No i póki kto¶ nie zacznie dr±¿yæ tematu,
>to informacja ¿yje w³asnym ¿yciem. Dlatego poprosi³em o jaki¶ konkret,
>np. w postaci specjalistycznej publikacji, pod któr± podpisa³ siê kto¶ z
>imienia i nazwiska. No ale pewnie siê ju¿ jej nie doczekam. <grin>

ale to mozesz sobie sam zalatwic kontaktujac sie z jedna z wielu film
majacych takie servisy. tak bylo w moim przypadku. zadzwonilem w pare
miejsc. po kilku minutach mialem mialem dokladny opis calej procedury
dla mojego przypadku. dopytalem detali. uzgodnilem z wlascicielem
dysku cene i juz. ponadto kazda z tych firm ma swoje dlugie listy
"testimonials", wystarczy sie zanurzyc i z pewnoscia znajdzie sie
kilka wypadkow szczesliwego uratowaina danych po nadpisaniu,
podpisanych imieniem nazwiskiem i czesciowa lokalizacja.
zaznaczam jednak, ze nic nie wposminalem na temat wielokrotnego
nadpisania, ani nie wspominalem tez wspolczenych bardzo pojemnych
dyskow, bo to nawet jesli odzyskanei danych jestteoretycznie mozliwe,
to z pewnoscia nie jest oplacalne ani dla przecietnego usera ani nawet
dla sporej firmy, chocby ze wzgledu na czas trwania takiej procedury.
<rs>