goracy Asus X50GL

Autor: domin <domin_at_master.pl>
Data: Sun 25 Oct 2009 - 15:32:17 MET

witam,
mam laptopa Asus X50GL, kupiony 6 grudnia 2008r. Od jakiegos czasu lapek
zaczal strasznie wyc (tzn wentylator zaczal pracowac na max. obrotach),
najczesciej podczas grania, lub gdy mam uruchomione kilka programow np
czytnik grup, firefox z kilkunastoma zakladkami plus jakis filmik z
pseudo HD na youtube. Efekt jest taki, ze sprzet pali w nogi po dluzszym
czasie (miejsce gdzie znajduje sie procek jest naprawde solidnie
nagrzane) lub poprostu sam sie wylacza z przegrzania! Odczyt z CoreTemp
to odpowiednio po 70stopni C na kazdy rdzen w tym momencie gdy pisze
tego posta i nie jest zbyt obciazony do 85stopni C zaraz po tym jak komp
wylaczyl sie sam po przeganiu. Lapek jest jeszcze na gwarancji, ale nie
chcialbym go oddawac z racji braku sprzetu zastepczego, wkoncu czas
realizacji to minimum 14dni roboczych ;/ Komputer jest wlaczony srednio
10-12h dziennie (nie uspiony czy zahibernowany lecz normlanie wlaczony,
chodzi odstawiony na biurku) gdyz tego od niego wymagam. Co moglbym
zrobic w tej sytuacji aby obnizyc temp a co za tym idzie zmniejszyc
halas? Rozkrecic, wyczyscic? Wydaje mi sie, ze starace gwarancje po
ingerencje w sprzet? Na lapku jest Win 7 64bit, procek T3200, 3gb ramu,
160 HDD, chodzi na czipsecie NVIDIA MCP79MVL. Pozdrawiam i licze na
pomoc, kiedys czesto czytalem te grupe i nie raz pomogliscie :)