Re: nie umiem go ochlodzic

Autor: Arkadiusz Stopa <arek_at_zmylka.pl>
Data: Thu 22 Oct 2009 - 19:41:15 MET DST

> Od kilku miesiecy zaczal mi sie strasznie grzac procesor (DualCore AMD
> Athlon 64 X2, 2200 MHz (11 x 200) 4200+). Nie jest podkrecany,
> komputer stoi tam, gdzie stal. Po wlaczeniu uruchamiam tylko
> przegadarke internetowa (firefox), poczte (thunderbird) i wystarczy
> doslownie 4-5 minut (!), aby Asus PC Probe II wszczal alarm i komputer
> sam sie wylaczyl, bo temperatura przekroczyla 66 st. C.
> Probowalem juz takich rozwiazań:
> - zdjalem obudowe ---> nie pomoglo
> - kupilem nowy wiatraczek ---> nie pomoglo
> - kupilem jeden z najlepszych radiatorow Scythe Mugen 2 o wysokosci
> [...]
------------------------------
Kolega niedawno miał podobny problem. Procesor Athlon X2 2,3 GHz
kupiony na Allegro wraz z płytą główną. Na pudełkowym radiatorze
nie dało się nic zrobić, czasem nawet system nie zdążył się załadować
a płyta sygnalizowała przegrzanie i wyłączała kompa. Na miedzianym
radiatorze z rurkami cieplnymi było lepiej, nawet działał do póki nie
włączyło się jakiegoś programu bardziej obciążającego procesor.
Sprawdzałem oczywiście radiator na palec i był gorący, nie dało się
utrzymać na nim palucha. Trochę próbowaliśmy kombinować z chłodzeniem
tego potworka i w końcu odesłaliśmy procesor do sprzedawcy. Drugi przysłany
egzemplarz na miedzianym radiatorze trzyma temperatury średnio ok. 30 st.,
a w stresie, np. po pół godzinie pracy Prime95 temperatura doszła ledwo
do 50 st. C.
Radzę wymienić ten procesor na sprawny egzemplarz, a jeśli masz na niego
jeszcze gwarancję - odeślij do sprzedawcy.

Pozdrawiam serdecznie!

Arkadiusz Stopa
<stopa@post.pl> tel. 0897633408, 0502218138
www.stopa.cso.pl