Re: nie umiem go ochlodzic

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Thu 22 Oct 2009 - 10:15:20 MET DST

Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:29:36 -0700 (PDT), wZrokowiec napisał(a):

> W "Specyfikacji Elektrycznej oraz Terminczej dla Procesorów AMD" na
> stronie www.amd.pl wyszukalem swoj model i jest podany przedzial
> temperatur 49-71 st. C. Ja sie na tym nie znam, dlatego zostawilem
> ustawienie domyslne zarowno w BIOSIE jak i Asus Pc Probe II.

Podaj jaką temp. pokazuje sekcja pomiarowa w biosie oraz jakie są wskazania
programu do pomiaru temperatury używanego przez ciebie pod windowsem
(nawiasem mówiąc, jaki to program? jak asus probe to nie znam :). Ta druga
temp. oczywiście dla tak dalece spokojnego kompa jak to tylko możliwe. Obie
temp. mają być zmierzone po jakichś 20 min. od włączenia kompa. Jeśli będą
mniej więcej jednakowe (róznica w granicach 3st) to przynajmniej wzrośnie
szansa że oba pomiary są prawidłowe. Wtedy wykonasz opróbę palca :). Jak
palec w najgorętszym miejscu radiatora da się trzymać dowolnie długo to
wszystko jest najprawdopodobniej OK. Niestety, trzeba to robić w czasie
działania kompa a nie po wyłączeniu. Potrzebna jest też pewna wprawa.
Przestawisz wtedy nieco poziom alarmu w biosie i będzie ok. Jeśli temp.
pokazywane w biosie i w windzie będą różne, to coś jest nie tak z twoim
programem do pomiaru. Moze obserwujesz nie ten czujnik, może sam program
coś mąci. Ja do Speedfana np. mam bardzo ograniczone zaufanie :) Także do
jakości czujników. Ale jedyny sposób zaradzenia pozostaje ten sam -
usprawnić chłodzenie i podnieść próg alarmu.
A skoro nie wykonałeś żadnych pomiarów przed pierwszym uruchomieniem alarmu
to raczej się nie dowiemy nigdy dlaczego teraz się on uaktywnił.

--
Jacek