Re: nie umiem go ochlodzic

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 23:14:33 MET DST

wZrokowiec pisze:
> Jak dotykam palcem gornej blaszki radiatora, to jest (tuz po
> wylaczeniu) dosc mocno goraca. Nie mam doswiadczenia z innymi
> komputerami i radiatorami, zatem nie mam tez porownania i wyczucia.
Zdefiniuj "mocno gorąca" - da się dotknąć i trzymać palec, czy parzy?
Tak czy inaczej raczej to nie jest dobry objaw, ten procesor może być
letni, ciepły na oryginalnym malutkim radiatorku boxowym, ale bez
przesady. Albo procesor uszkodzony, albo płyta (co nie wyklucza
uszkodzenia obu)

> Nie. Nic takiego nie zaobserwowalem. Dopoki dziala wielki wentylator
> biurowy postawiony na ziemi przy komputerze wszystko jest ok i temp to
> 32-35 st. C.
Ale to leczenie syfa pudrem, problemu nie rozwiązuje, a jedynie powoduje
że się nie ujawnia.

> Kupilem chyba przyzwoity, bo Tagana. Slyszlem, ze to dobra marka i nie
> powinno byc problemu. Chyba, ze wadliwy egzemplarz zasilacza.
Raczej podejrzewałbym w takim wypadku płytę główną lub sam procesor. Bez
organoleptycznego zbadania i sprawdzenia metodą zamiany jednego z
elementów - nie dowiesz się chyba więcej...