upgrade kompa Amd X2/radeon

Autor: e-wrobel <wrobel_at_e-wrobel.com>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 19:03:09 MET DST

Witam,

Moja konfiguracja:
MSI K9N Ultra (AM2)
Amd dualCore x2 3800+ 1MB cache l2
RAM: 3x1GB Kingston DDR2/667
HDD: 500GB +200GB (sata2)
Grafika: Radeon 1650 silent pipe
+ SB Audigy, karta TV itd....dobry chieftec 400W...

Otóż, całość działa pod 32 bitową vistą i przyznam się, że do pracy nic
lepszego nie potrzebuję, ale...ostatnio zakupiłem grę Prey i działa to
przyzwoicie w w natywnej rozdzielczości mojego 22 monitora, natomiast na
otwarych terenach trochę tnie. Zastanawiam się nad rozsądnym upgradem kompa,
zaczynając od procesora.
Wyczytałem, że najszybszy dwurdzeniowiedz jaki "pójdzie" to x2 6400+ 2MB
cache l2 niestety całkowicie nieosiągalny, dlatego też myslę nad modelem x2
6000+ 2MB cache l2 (Athlony II, Phenomy nie działają z ta płytą).
Czy sądzicie, że zmiana procesora na powyższy znacząco przyspieszy kompa
jako konsolę do gier? Kompa zawodowo używam do zastosowań administracyjnych
(Virtualbox i dwa trzy systemy odpalone jednocześnie) oraz czasem coś koduję
(ale głównie bash + python).

Pozdrawiam,