Re: nie umiem go ochlodzic

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 14:04:32 MET DST

jaka płyta główna ? Zauważyłem podobny problem ale z X2 6000+ 65nm Brisbane
3100MHz. O dziwo producenci potraktowali go trochę po macoszemu bo nie
figuruje on prawie w żadnym spisie obsługiwanych procesorów np w ogóle u
Gigabyte. Robią się one gorące jak diabli ale tylko według odczytu
wskaźników bo można je normalnie dotknąć ręką i są tylko ciepłe. Nawet 90nm
nie są tak gorące. Coś AMD dało chyba ciała z tymi wewnętrznymi czujnikami.
Obniżenie napięcia o jakieś 0,05V daje dość znaczny spadek temperatury w
odczycie co uspokaja system. Wygląda to na jakąś wadliwą serię bo widziałem
już 3 sztuki które tak się zachowują. Myślę, że wartoby zastosować
chłodzenie montowane na backplate tak aby maksymalnie zwiększyć docisk
procesora gdyż zauważyłem tendencję do wyginania się płyt w pałąk a po
dłuższym czasie tracą one sprężystość.