Re: Budżetowa grafika PCI-E do starszych gier nie FPS - co polecacie?

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 14:09:28 MET DST

Radosław Sokół wrote:
> Proszę, nie używajcie słowa "budżetowa"!!!!
>
> To paskudna kalka z języka angielskiego.
>
> Tania, niedroga, ekonomiczna, ale za Chiny Ludowe nie stano-
> wiąca części budżetu przecież, a więc nie budżetowa!

Ale "tania/niedroga" to obciach, tak jak gdyby nie było mnie stać. Sugeruje niski status społeczny.
"Ekonomiczna" rodzi zaś pytania "ale w jakim sensie" oraz odpowiedzi "to zależy". Ponadto siłą
rzeczy powraca do budżetu ;-)

"Budżetowa" jest powszechnie (tj. w naszym środowisku) zrozumiałym przymiotnikiem. Może i
niepięknym, być może zapożyczonym, ale i tak lepszym niż Walentynki i "Napij się z nami w Helołin".

Chcę powiedzieć, że nie wszystko co hamerykańskie/angolskie musi być od razu wraże. Angielski ma
wiele dobrych cech, min. tą że jednym słowem często określają skomplikowaną sytuację. Jak np.
właśnie "budget card".

Tutaj będę już bronił się nieco mocniej, niż przy zawstydzająco grzesznym "FPS".

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL