Re: Dwa rdzenie - perspektywy

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 12:57:20 MET DST

On 2009-10-21 12:07:53 +0200, BrunoN Bluthgeld <brunon99@MIELONKA.o2.pl> said:

> Wpadłem na pomysł, żeby wymienić sobie Intela E2180 na coś lepszego.
> Wymyśliłem sobie jakiś C2D E8500, który zdaje się jest jednym z
> fajniejszych procków na socket 775 (i przy okazji pewnie jednym z
> ostatnich).

IMHO E8400 - znacznie sympatyczniejszy stosunek wydajność-cena, a
różnica w prędkości paro-procentowa.

> Ale potem zacząłem się zastanawiać czy niedługo nie czeka nas wysyp
> programów (gier, znaczy) korzystających z więcej niż dwóch rdzeni i
> będzie mało przyszłościowo. Mógłby ktoś zerknąć w szklaną kulę i
> stwierdzić, czy może lepiej jest teraz kupić cztery rdzenie niż dwa?

Ja bym stawiał, że to raczej perspektywa 2-3 lat, ale nie mam na
poparcie żadnych dogłębnych analiz. W każdym razie warto zauważyć, że
procesory dwurdzeniowe trafiły pod strzechy ile, z dobre 2 lata temu? A
ile dzisiaj jest softu w pełni używającego wielu rdzeni? Z pewnością
optymalizacja będzie postępować, ale sądzę że raczej nielawinowo. To są
dla firm rozwijających swoje programy (a nie piszących je od początku)
niemałe koszty, a co można dość łatwo zaobserwować - programiści to
raczej leniwa nacja ;-)

--
Pozdrawiam
de Fresz