Re: UPS na 2 komputery

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 20 Oct 2009 - 23:03:19 MET DST

** freewolny <dnogiec.usun@poczta.onet.pl> wrote:

> Podepnę się. Jest w jakiś sposób zrealizowane automatyczne zamykanie dwóch
> takich kompów podpiętych do jednego zasilacza awaryjnego? Do bardziej
> profesjonalnych rozwiązań zasilania nie miałem dostępu stąd pytanie.

Między systemem, a UPS musi być jakiś interfejs komunikacyjny. W przypadku
połączenia 1:1 to najczęściej jest RS czy USB. Może są urządzenia z dwoma
takimi interfejsami, wtedy każdy system wpinasz we własny port i dostaje on
informacje o stanie zasilania.

Może być również sieciowy wtedy informacje te są przesyłane po sieci i może to
być wiele urządzeń, to wymaga specjalnego oprogramowania, te jest najczęściej
dostarczane od producenta, ew. w przypadku Linuksów i podobnych jest w
dystrybucji. No i trzeba wtedy pamiętać o utrzymaniu zasilania również dla
przełącznika sieciowego.

Trzecia opcja to jakieś dzikie wyskryptowanie się z tego - np. tylko jeden
komputer jest podłączony do UPS (założenie, że jest włączony ciągle) i go
monitoruje przez kabel USB czy RS, po wykryciu zmiany źródła zasilania wysyła
do innych komputerów odpowiednie polecenia.