NAS jako serwer (częściplików)

Autor: <marek.grupy_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Oct 2009 - 11:28:56 MET DST

Mam w małej firmie "serwer" na winodws XP pro, ale i licencji brakuje (mam
kilkanaście ludków w sieci) i zarządza sie tym niewygodnie. Serwer usostępnia
pliki do kilku aplikacji w FOX-PRo i ma bazę na SQL EXpress, na której pracuje
kila osób. Ilość osób, które współdzielą pliki aplikacji jest poniżej 10,
pozostali potrzebują dostępu do współnych (współny dla wszystkich dysk) i
własnych (dyski userów) danych typu xls, doc itp.

Chcę kupić windows serewer 2008 bo zarzadza się tym dobrze, ale jak bym nie
dostał pieniędzy, to zastanwaiam się na ile NAS sprawdzi się jako serwer
plików w zastosowaniu jak powyżej (pliki office na dyskach sieciowych, pliki
aplikacji księgowych na serwerze z XP) ? Jaki NAS może mi ktoś polecić ?