Re: NAS jako serwer (częściplików)

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Thu 22 Oct 2009 - 02:03:11 MET DST

Użytkownik <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1738.00000067.4add82d8@newsgate.onet.pl...
> Mam w małej firmie "serwer" na winodws XP pro, ale i licencji brakuje (mam
> kilkanaście ludków w sieci) i zarządza sie tym niewygodnie. Serwer
> usostępnia
> pliki do kilku aplikacji w FOX-PRo i ma bazę na SQL EXpress, na której
> pracuje
> kila osób. Ilość osób, które współdzielą pliki aplikacji jest poniżej 10,
> pozostali potrzebują dostępu do współnych (współny dla wszystkich dysk) i
> własnych (dyski userów) danych typu xls, doc itp.

To akurat mozna ominac... pierwszy z brzegu link:
http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497
A jesli mowisz o niewygodnym zarzadzaniu w Windows XP, to nie bardzo
rozumiem, jak tym zarzadzasz :)
chociaz to pewnie temat niekoniecznie na grupe pecet.

> Chcę kupić windows serewer 2008 bo zarzadza się tym dobrze, ale jak bym
> nie
> dostał pieniędzy, to zastanwaiam się na ile NAS sprawdzi się jako serwer
> plików w zastosowaniu jak powyżej (pliki office na dyskach sieciowych,
> pliki
> aplikacji księgowych na serwerze z XP) ? Jaki NAS może mi ktoś polecić ?

Moze nie jestem na czasie, ale jak ja szukalem, to nie bylo NASow z obsluga
NTFS.
Takze moga byc pewne problemy z ustaleniem kontroli dostepu do plikow.. ale
moze cos sie zmienilo...

Pozdrawiam
Michal