Re: karta graficzna i CS4, CS5...

Autor: Dariusz <dariusz_at_quaint.pl>
Data: Mon 19 Oct 2009 - 14:11:11 MET DST

wik pisze:
> Za kilka dni be^de^ sk?^(3)da^(3) nowy komputer. Prkaktycznie mam juz gotow?
> konfiguracje^, ale nie wiem jak? karte^ graficzn? wybra?. Wyczyta^(3)em, ?e Adobe
> CS4 potrafi wykorzystywac moc karty graficznej dzie^ki technologii Nvidia
> CUDA. Z tej technologi korzysta? be^dzie coraz wie^cej aplikacji (w tym
> kolejne wersje Adobe CS). Chcia^(3)bym, aby karta grafiki by^(3)a przysz^(3)o?ciowa.
> Pod uwage^ biore^ GTS 250 Nvidii i HD 4770 Rodeona.
> Bardziej podoba mi sie^ Rodeon, bo chocia?by jest w nowszej technologii 40nm
> [...]

adobe cs4 nie korzysta z cuda,

cuda to srodowisko skladajace sie z: programowania, sterownikow i karty:
- program musi byc odpowiednio napisany,
- potem musisz miec sterownik (nowe sterowniki nvidia posiadaja cuda
2.3, mozesz sprawdzic w systemie wyszukujac plik "nvcuda.dll")
- karte ktora to obsluguje (8600, 9600 i nowsze
http://www.nvidia.com/object/cuda_learn_products.html)

i prawda jest ze programy tak napisane sa szybkie, zeby nie powiedziec
blyskawiczne,
np. badaboom (http://www.badaboomit.com) jak i niektore wtyczki
photoshopa (http://www.xnormal.net)
i premiere (http://www.divideframe.com)

natomiast samo oprogramowanie cs4 nie ma wsparcia cudy,
ma natomiast wsparcie gpu do wyswietlania obrazu,
gdyby siedzialo to na cuda bylby problem z kartami ati/amd

cuda to obecnie dobry slogan na sprzedanie produktu
faktem jest oczywiscie ze moc w tym jest ale aplikacje
uzytkowe policzysz na 5 palcach...

jesli program napisany jest pod cuda zapomnij o ati/amd, w koncu konkurent
oni wychodza z "ati stream"
(http://www.amd.com/us/products/technologies/stream-technology/consumer/Pages/entertainment.aspx)
Ati Avivo wykorzystuje te technologie
(http://ati.amd.com/technology/avivo/technology.html)