Re: Notebook - wyciaganie akumulatora?

Autor: Tomek <labeo7_USUN__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 12 Oct 2009 - 18:36:53 MET DST

Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości ...

> Masz tak znacząco mniejsze biurko od mojego?

Mam bardzo podobne, ale chyba wiecej rożnych śmieci na nim, wiec odsuniecie
klawiatury na bok jest tak samo trudne jak uporządkowanie biurka ;).

> Ok. Ja też mam komputer przenośny, ale właśnie jako maszynę
> *stricte* przenośną, a nie wykorzystywaną "przy okazji" do
> pracy stacjonarnej, do której się nie nadaje.

Całkowicie to rozumiem, ale do mojej pracy stacjonarna maszyna nie jest
konieczna.

> Czyli zgadzasz się, że jest to rozwiązanie akceptowalne
> tylko pod warunkiem krótkiej pracy. Jak oceniasz swoją
> długość dziennej stacjonarnej pracy z komputerem? Godzi-
> na? Dwie? Cztery?

Z reguły to ok. 1 godziny dziennie a czasem mniej i na dodatek wiecej
klikania myszką niż stukania w klawiaturę ;)

> PS. Zgodnie ze wszystkimi normami górna krawędź ekranu
> powinna być na wysokości wzroku. Czyli -- nie wolno
> się patrzeć w dół, na zaczynający się zaraz nad sto-
> łem ekran.

Jeśli masz górną krawędź ekranu na wysokości oczu to wówczas z reguły
patrzysz się na wprost albo w dół ;)

> Ja nie chcę Ciebie przekonać tylko chcę zapobiec temu, żeby
> na podstawie Twoich doświadczeń - dotyczących najwyraźniej
> krótkiej, doraźnej pracy z komputerem - ktoś wysnuł wniosek,
> że można kupować komputer przenośny i wykorzystywać go jak
> stacjonarny.

Oczywiście gdybym miał na nim robić to samo co robię w domu na stacjonarnym,
to w życiu bym się nie zdecydował tylko na laptopa. Natomiast zawsze trzeba
brać pod uwagę specyfikę zastosowań i potrzeby. Jeśli ktoś spędza przy
kompie kilka godzin dziennie, robi na nim jakieś skomplikowane czynności czy
też gra to też bym odradził. Ja z reguły pisze jakiś prosty tekst w wordzie,
coś drukuje, poprawie jakieś prezentacje powerpointa czy też poczytam jakieś
stronki z internetu, a raz na jakiś dłuższy czas zabieram go na "wycieczkę"
;) - do tych zastosowań całkowicie wystarcza.

> Co nie zmienia faktu, że według mnie powinieneś mieć jakiś
> fajny zestaw stacjonarny i ewentualnie dodatkowo komputer
> przenośny do pracy terenowej :)

Fajnie, że tak piszesz ale dalej nie odczuwam potrzeby posiadania w pracy
stacjonarnego komputera ;)

pozdrawiam
T.