Re: Notebook - wyciaganie akumulatora?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 18:18:10 MET DST

Tomek pisze:
> Zależy jakie masz biurko, ja naprawde nie mam miejsca na odsuniecie

Nie takie wielkie. Specjalnie teraz zmierzyłem: szerokość
tej części, na której pracuję z komputerem to 100 cm,
głębokość -- 65 cm. Całe biurko jest szersze, ale tam
mam różne śmieci nie związane z komputerem.

Monitor LCD mam na "nodze" dzięki której mogę częściowo
*pod* ekran wsunąć klawiaturę:

http://monitory-lcd.magazyn.pl/pic_monitory/b/samsung-203b.jpg

Masz tak znacząco mniejsze biurko od mojego?

> możesz napisać o klawiaturach bezprzewodowych, tylko lapka mam też po to
> aby raz na miesiąc lub dwa uruchomić jakąś prezentację w innym miejscu.

Ok. Ja też mam komputer przenośny, ale właśnie jako maszynę
*stricte* przenośną, a nie wykorzystywaną "przy okazji" do
pracy stacjonarnej, do której się nie nadaje.

> Tylko po co mam podnosić, odsuwać i opierać - przecież napisałem, że
> długo nie pracuje na nim? Zgadzam się, że przy dłuższej pracy można
> odczuwać niewygody laptopowej klawiatury.

Czyli zgadzasz się, że jest to rozwiązanie akceptowalne
tylko pod warunkiem krótkiej pracy. Jak oceniasz swoją
długość dziennej stacjonarnej pracy z komputerem? Godzi-
na? Dwie? Cztery?

PS. Zgodnie ze wszystkimi normami górna krawędź ekranu
     powinna być na wysokości wzroku. Czyli -- nie wolno
     się patrzeć w dół, na zaczynający się zaraz nad sto-
     łem ekran.

> Poza tym zupełnie nierozumiem dlaczego chcesz mnie przekonać, że
> dokonałem złego wyboru skoro tego nie żałuje i nie mam kompletnie
> żadnych zastrzeżeń do pracy na laptopie, a jedyna wątpliwość jaką miałem
> była związana z akumulatorem.

Ja nie chcę Ciebie przekonać tylko chcę zapobiec temu, żeby
na podstawie Twoich doświadczeń - dotyczących najwyraźniej
krótkiej, doraźnej pracy z komputerem - ktoś wysnuł wniosek,
że można kupować komputer przenośny i wykorzystywać go jak
stacjonarny.

Co nie zmienia faktu, że według mnie powinieneś mieć jakiś
fajny zestaw stacjonarny i ewentualnie dodatkowo komputer
przenośny do pracy terenowej :)

|                 |  Politechnika Śląska                   |