Re: Jak zwiększyć pamięć do 4GB i jaką kupić (800,1066) ?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 12 Oct 2009 - 18:04:25 MET DST

Gotfryd Smolik news pisze:

> Bo za chwilę narośnie fala rozwiązań "windows 7 i nowsze"?

Nie trzeba się od razu przesiadać na najnowsze rozwiązania.
Stare będą dalej działać. Sam używam Windows XP jeszcze w
paru miejscach, w których działa on od lat i do ostatecz-
nej wymiany sprzętu będzie działał. Dzisiaj zainstalowana
Vista 64-bit spokojnie będzie służyła jeszcze z trzy,
cztery lata.

> Mało kto będzie się sprężał na utrzymywanie kompatybilności
> wstecz. Doświadczyłem kiedyś, kupując Windows ME, kiedy
> "na dniach" były WinXP.

Zupełnie nietrafione rozwiązanie. Windows Me to było skrajne,
nieudane rozwinięcie umierającej architektury systemu opera-
cyjnego.

Natomiast XP, Vista i Win7 stanowią *ewolucyjne* kroki w
ramach tej samej linii architektonicznej. Ba, Vista i Win7
są w wielkim zakresie zgodne i obstawiam, że sterowniki
urządzeń pisane z myślą głównie o Win7 będą też działać
pod kontrolą Visty.

Nie wiem też, czy przypadkiem certyfikatu zgodności z
Windows 7 nie można mieć tylko pod warunkiem, że obsłu-
guje się również Vistę.

> A co on ma do *kupowania* systemu? :O

Ubuntu jak najbardziej możesz kupić, jak chcesz... Poza
tym nie chodzi przecież o samo kupowanie, bo to sprawa
wtórna, ale w ogóle o *używanie* jakiegoś 64-bitowego
systemu różnego od Windows 7.

> Czekaj, zgubiłem wątek - jesteś za czy nawet przeciw?

Nie wiem, dlaczego - nieuniknione zresztą - nie funkcjonowa-
nie niektórych aplikacji na Windows 7 ma być jakimkolwiek
argumentem *przeciw* temu systemowi.

> Chwilowo AFAIK nie ma innego darmowego, OpenSource (inny
> IMO nie ma sensu) oprogramowania które potrafi zbootować
> system.
> BTW: działa.

EFS to pies?

> Przecież piszę, że nie ma sensu kupowania takiego starocia
> jak Vista 64-bit, prawda? ;)

To nie staroć właśnie. To 32-bitowy XP jest starociem.
I im liczniej i dłużej będą ludzie na nim "przeczekiwać",
tym wolniej będą rozprzestrzeniać się systemy 64-bitowe.

> Nie widzę sensu w "drobnych krokach" w postaci kupienia
> *dziś* Visty - nie ma ekonomicznego uzasadnienia.

No i powtarzam: nie patrz na to w aspekcie ekonomicznym,
bo aspekt ekonomiczny zawsze skłania do przeczekiwania,
a przeczekiwanie spowalnia postęp.

|                 |  Politechnika Śląska                   |