Re: /RAID 0/ Dodatkowy dysk na system?

Autor: Alfer_z_pracy <alferwywalto_at_mp.pl>
Data: Mon 12 Oct 2009 - 12:20:33 MET DST

OMSON napisał:
> Czyli dla kolegi Raid 0 mija sie z celem (on chce robić magazyn plików a
> nie sądzę, żeby były wśród nich przynajmniej takie pow. 1GB).

Nie wiem czy się dobrze wyraziłem z tym "magazynem". Obecnie na starszym
komputerze sytuację jest taka:
# 1 dysk "C" = Windows, Program Files itd. = powiedzmy jakieś 20 GB to
wszystko ma, jak to w Windowsach
# 2 dysk "D" = pliki projektów, zdjęcia, jakieś filmy, Excele, Wordy, no po
prostu wszelakie dane do obrabiania / oglądania / korzystania. Te wszystkie
pliki zajmują koło 500 GB. Są tu zarówno pliki kobylaste (czyli pliki
filmów, czy założonych projektów graficznych) jak i pierdułeczki w rodzaju
kilkumegowych zdjęć czy dokumentów Worda powiedzmy. Pliki z wczoraj jak i
jakieś stare archiwalne sprzed 10 lat. Ten dysk dodatkowo jest bekapowany na
oddzielny, zewnętrzny dysk.

I chodzi mi o to czy przy składaniu nowego komputera warto zrobić dokładnie
taki sam układ, z tą jedną jedyną różnicą że ten jeden większy dysk "D"
będzie zrobiony z 2 dysków jako RAID 0. Bekap tak jak poprzednio będzie
robiony na dysku zewnętrznym.

Pzdr
A.