Re: /RAID 0/ Dodatkowy dysk na system?

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Mon 12 Oct 2009 - 13:29:49 MET DST

Alfer_z_pracy pisze:

> I chodzi mi o to czy przy składaniu nowego komputera warto zrobić
> dokładnie taki sam układ, z tą jedną jedyną różnicą że ten jeden większy
> dysk "D" będzie zrobiony z 2 dysków jako RAID 0. Bekap tak jak
> poprzednio będzie robiony na dysku zewnętrznym.

Raid 0 przydatny jest tylko, kiedy obrabiasz pliki o sporej wadze (zwyke
surowy materiał video, który laduje na nim tylko na czas obróbki - nie
jest tam potem przechowywany). Tak jak napisał Ci Radek - stworzenie
magazynu ze wszystkim co może miescić komputer (rodzaje plików) - nie da
Ci jakiegoś wzrostu wydajności a jedynie zwiekszy niebezpieczeństwo
utraty WSZYSTKICH (!) danych z magazynu. Dlatego nie warto.

Dla Twoich potrzeb widzę sens zastosowania pojedynczych dysków
wysokoobrotowych (WD Raptor 10k obr/min) w układzie: 74GB na system,
74GB na temp i swap (pierwszy swap mógłby być na systemowym również -
ponoć umieszczenie pliku wymiany na dwóch równie szybkich dyskach
powoduje, że system umiejetnie to wykorzystuje) a na magazyn np
wolniekszy ale pojemny Samsung 1TB F1R. Na backupy WD 1TB na USB.

Pzdr, OMSON