Jak siękręci Core i7 940 Bloomfield ?

Autor: Adam <adsflvasfdlvasfdWYTNIJTO_at_onet.pl>
Data: Mon 12 Oct 2009 - 00:18:44 MET DST

Jestem zainteresowany OC (może nie ekstremalnym, ale jednak) procesora Intel
Core i7 940 - jakie ma możliwości. Początkowo chciałem kupić Phenoma, ale
trafiłem na tani Core i7 940:

http://allegro.pl/item771071027_core_i7_940_okazja_nie_przegap.html

Zastanawiam się na ile pójdzie taki 940 ? Czy to ma duże znaczenie czy się kupi
920, 940 czy 950 ? Czy każdy z nich pójdzie na trochę wyższe częstotliwości, czy
przy OC uzyska się podobny wynik dla całej trójki?
Dlaczego proc obsługuje tylko pamięci do 1066 MHZ, wydawało mi się że Core i7
obsłuży też 1600 MHz. Jak to jest??

Żeby nie walić więcej wątków, zapytam jeszcze o płytę pod niego...

Szukam płyty z 6 bankami DDR3, z kartą Gigabit LAN (najlepiej dwie), dobrze
jakby był RAID (0 i 1). Nie potrzebuje SLI czy Crossfire, itp. Ani karty
dzwiekowej 7.1 czy 8.1...

Wybrałem z Allegro wstępnie te płytki:

http://allegro.pl/item756304790_asus_p6t_deluxe_v2_1366_ix58_ddr3_s1366_extreme_i7.html

http://allegro.pl/item757132695_asus_rampage_ii_gene_intel_x58_1366_matx_sklep_wwa.html