Re: /RAID 0/ Dodatkowy dysk na system?

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Fri 09 Oct 2009 - 22:28:28 MET DST

"Alfer" <alferbezspamu@mp.pl> wrote in message
news:hant1b$1ehh$1@newsread2.aster.pl...
> 2) "RAID 0 - odczyt/zapis odbywa się conajmniej 2x szybciej.

bzdura niestety, teoretycznie moglo by to byc najwyzej 2x szybciej
w praktyce jest kikanascie (kontrolery zintegrowane) do kilkudziesieciu
procent (dobre kontrolery na pcie za sumy wieksze niz cena plyty)

> Ten RAID 0 kusi (dyski są względnie tanie, a ładnie brzmi owe przyspieszenie
> odczytu/zapisu). Ale fachowej wiedzy mi brak, a nie chcę tylko mieć dla samego
> posiadania i podniecania się programami diagnostycznymi. Jak zaplanować taki
> komputer, na ilu dyskach, jak rozdzielić system - dane - tempy - żeby to chodziło
> wydajnie i było naprawdę z głową?

zalezy ile ramu potrzebujesz, generalnie im wiecej masz tym lepiej, mozna
machnac spory ramdysk i wrzucic tam tempa, pewnie i swapa z adobe
na system osobny dysk kilkaset gb, dane na 1tb, 2tb na backup wszystkiego