Re: Prośba o przyjrzenie się raportowi SMART

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Thu 08 Oct 2009 - 09:17:30 MET DST

Dnia Thu, 8 Oct 2009 05:59:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> 140 to jest jakas ilosc alarmowa.
> Generalnie masz na dysku 200 sektorów ktore moga słuzyc do uzytkowania
> zamiast uszkodzonych.
> Jeden zuzyto, zostało 199.
> Teoretycznie jeden sektor nie musi cie zbytnio martwic.
> Gdyby ta liczba zaczeła wzrastac - raczej dysk bym wymienił,, nie czekajc
> na osiagniecie 140.

Dzięki wszystkim za wyjaśnienia. Dorzucę tu tylko tytułem ciekawostki że
rzeczony dysk nie jest wykrywany przez bios kiedy ma zworkę na poz. Master.
Kiedy jest na Slave, bios go widzi jako slave a kiedy zwora jest na poz.
Chip select, bios go widzi jako master. Dodatkowo, dosowy wddiag.exe 3.0
twierdzi że to w ogóle nie jest wyrób WD :) Coś tam IMO musi mieć zrąbane w
elektronice.

--
Jacek