Re: Przejsciówka PATA - SATA, a niezawodnosc.

Autor: Mateusz Viste <mateusz_at_no-spam.please>
Data: Thu 08 Oct 2009 - 08:23:54 MET DST

On Thursday 08 October 2009 00:40, ąćęłńóśźż wrote:
> Tymczasem dyski SATA są łatwiej dostępne i tańsze (chodzi o 500GB).

Hej,

Miałem identyczny problem. Zamiar był taki, żeby zbudować sobie serwer
służący m.in. za NAS.
Płyta ma kontroler PATA, ale niestety znaleźć terabajtowy dysk PATA nie
było sposób.
Pierwsze podejście: zakupiłem (drogi!) kontroler SATA na PCI. Co
kilkadziesiąt minut wysypywaj mi się filesystem... Widocznie trafiłem na
wadliwy egzemplarz...
Drugie podejście: kupiłem na aukcji internetowej przejściowkę PATA->SATA
za dwa euro. Wynalazek super, w pełni przeźroczysta obsługa dysku,
wspiera instrukcje SMART, pełna stabilność. Serwer ma obecnie uptime
dwóch miesięcy, i zero problemów z dyskiem. :-)

> Całość ma byc przede wszystkim niezawodna i pracować 24/7 - czy stosując
> dysk SATA + przejściówka dużo ryzykuję?

Z opisanego przeżycia powiedziałbym, że nie. Wręcz przeciwnie - w moim
przypadku okazało się to rozwiązanie znacznie
lepsze/wygodniejsze/stabilniejsze od zakupu dedykowanegop kontrolera.

> I czy wystąpi dodatkowe wydzielanie ciepła / grzanie ?

U mnie brak. Przejściówka jest letnia (~20-30°C).

Pozdrawiam,
Mateusz Viste