pecet (komputer) do pilnowania podwórka?

Autor: kameleon <leo-art_at_gazeta.pl>
Data: Tue 06 Oct 2009 - 22:33:34 MET DST

Jest tak ze 2x po 300 m podwórka do pilnowania, w sumie okolice domu i czegoś tam...
myślę kilka kamer... 4 tu 4 tam 2 gdzie indziej oraz dwie dodatkowe. Chciałbym żeby coś
widziały nocą też... można by dać jakieś lampki podczerwieni (chyba lampiony) włączane
przez czujnik podczerwieni. I tak się zastanawiam, jak to robić najtaniej, oczywiście.
Jakieś internetowe kamerki, wydzielony reuter bez dostępu do internetu...? W domu jest
superowy internet, natomiast tam, gdzie wyjeżdżamy, taki słaby (może plus ma lepszy). Mam
wolny komputer agp 3,4ghz... Jeśli ktoś może zasugerować skoncentrowane w kilku punktach
rozwiązanie, byłoby fajnie. Skąpi jesteśmy wiecie a ja sam inwestuję w co innego, więc
interesuje mnie max cięcie kosztów. Tak zrobić, czy też zrobić inaczej, jakiś alarm plus
centralka plus.... plus... plus... Chyba rozwiązanie w oparciu o komputer jest
najprostsze... a więc chciałbym wiedzieć:
- jakie kamery
-jaka karta
- jaki system dla komputera... (teraz jest xp prof)
-ewentualnie jaki reuter... partia kamer przy domu i partia kamer w miejscu odległym o
jakieś 250 metrów (jest albo może być tam zasilanie)
- jakie oświetlenie nocą
Mam też wolny komputer słabszy, ale chyba to nie wchodzi w grę. Może by wpinać reuter do
sieci, kiedy wyjeżdżamy :) nie byłoby tak źle. Wtedy by było trzeba zrobić zdalne
włączanie komputera.