Re: Zestaw: NetBook jako stacja robocza

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 04 Oct 2009 - 23:57:28 MET DST

Grzegorz Brycki pisze:
> Hm czyli że na wyjściu zewnętrznym nie osiągnę rozdzielczości 1920x1600
W przypadku gma950 - tylko 1600x1200 to w ogóle maks (aczkolwiek głowy
za to nie dam, tak dało się ustawić w moim eee900 i w lenovo s10 na
zewnętrznym monitorze który ma 1920x1280)

> ? Swoją drogą ten temat jest o tyle interesujący, że mam zamiar tak czy
> owak kupić ten monitor o którym wspomniałem a jedynie podpiąć go pod
> Compa nx7400 a tam mi się wydaje nie mam nic innego jak VGA wyjście (?)
> pytam bo jestm słaby w hardware??
Na złączu vga większość 'normalnych' kart wyświetli taką rozdzielczość
bez problemu, ale tak duża rozdzielczośc (nawet przy "tylko" 60Hz
odświeżaniu) wymaga dobrego toru wizyjnego, wszystkie niedoskonałości
będą bardzo widoczne. Po prostu "rozmazanie" sygnału analogowego (vga)
osiąga już rozmiary pixeli, więc żaden pożytek z monitora o tak wysokiej
rozdzielczości, jak np pionowa biała linia o grubości 1pixela nie ma
grubości 1 równo pixela, tylko jest rozmazana szarą poświatą -1 i +1 pixel?
Dobry obraz bez tych efektów dostarczy tylko łącze cyfrowe, czyli dvi-d
lub hdmi (elektrycznie to jest to samo, są przejściówki). Przy czym znów
czipset 945g ma ograniczenie, że nawet z dorobionym dvi (add-n2) może
wyświetlić tylko i wyłącznie single link, co daje 1600x1200 (lub
1920x1024 jakimś cudem "z zredukowanym bandwitch", nie wiem jak to
działa ale wyświetla, ale 1920x1280 już nie)