Re: Zestaw: NetBook jako stacja robocza

Autor: Grzegorz Brycki <grzegorz.brycki_at_op.pl>
Data: Sun 04 Oct 2009 - 22:34:54 MET DST

BartekK pisze:
> Full hd + netbook się na razie trochę wyklucza.
> full hd ma sens gdy masz hdmi, a niewiele netbooków to ma.
> Odtwarzanie filmów na full hd wymaga sporej mocy, a tymbardziej jeśli to
> filmy full hd (bo inaczej jaki to ma sens?), tutaj na razie tylko
> platforma nvidii ion ma jakieś szanse "cokolwiek zdziałać" (ale nadal
> bez rewelacji). Ogólnie większość netbooków jest nadal z starym z
> czipsetem 945gm (i grafiką gma900/950), a takie możesz sobie odpuścić
> (ze względu na wyłącznie wyjście VGA, na którym full-hd sensu nie ma,
> ograniczoną wydajność i brak wsparcia odtwarzania/dekodowania)

Hm czyli że na wyjściu zewnętrznym nie osiągnę rozdzielczości 1920x1600
? Swoją drogą ten temat jest o tyle interesujący, że mam zamiar tak czy
owak kupić ten monitor o którym wspomniałem a jedynie podpiąć go pod
Compa nx7400 a tam mi się wydaje nie mam nic innego jak VGA wyjście (?)
pytam bo jestm słaby w hardware??

> [...]
> to 1.5cm antenka będzie na zewnątrz. Moduł gsm zjada prąd (w podobnych
> ilościach co telefon gsm), grzeje się troszkę i jednak zmienia się z
> czasem (kto wie co dojdzie poza 3G za chwile?). Jak go nie potrzeba -
> nie sobie siedzi w torbie a nie laptopie. Za laptopa/netbooka z gsm dużo
> przepłacisz, a tak możesz wsiąść u jakiegoś operatora gsm
> modem+karta+abonament za 1zł (czy cos w tym stylu, ale wyjdzie prościej
> niż potem kłócić się z operatorem "nie mam zasięgu albo internet mi
> wolno działa, i to wcale nie wina _mojego_ gsm w netbooku")

Tutaj masz chyba rację.

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?