Re: Zestaw: NetBook jako stacja robocza

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 04 Oct 2009 - 20:06:36 MET DST

Grzegorz Brycki pisze:
> Moc obliczeniowa nie jest dla mnie tak ważna jak mobilność, długość
> pracy na baterii i to żebym mógł jednocześnie korzystać z monitora i
> dużego monitora FULL HD.
Full hd + netbook się na razie trochę wyklucza.
full hd ma sens gdy masz hdmi, a niewiele netbooków to ma.
Odtwarzanie filmów na full hd wymaga sporej mocy, a tymbardziej jeśli to
filmy full hd (bo inaczej jaki to ma sens?), tutaj na razie tylko
platforma nvidii ion ma jakieś szanse "cokolwiek zdziałać" (ale nadal
bez rewelacji). Ogólnie większość netbooków jest nadal z starym z
czipsetem 945gm (i grafiką gma900/950), a takie możesz sobie odpuścić
(ze względu na wyłącznie wyjście VGA, na którym full-hd sensu nie ma,
ograniczoną wydajność i brak wsparcia odtwarzania/dekodowania)

Co do niewystającego gsm - daj sobie spokój, kup takiego co ma gniazdo
cardexpress 34 (albo 34/54) i wsadzisz prawie-cały gsm do środka, ale za
to 1.5cm antenka będzie na zewnątrz. Moduł gsm zjada prąd (w podobnych
ilościach co telefon gsm), grzeje się troszkę i jednak zmienia się z
czasem (kto wie co dojdzie poza 3G za chwile?). Jak go nie potrzeba -
nie sobie siedzi w torbie a nie laptopie. Za laptopa/netbooka z gsm dużo
przepłacisz, a tak możesz wsiąść u jakiegoś operatora gsm
modem+karta+abonament za 1zł (czy cos w tym stylu, ale wyjdzie prościej
niż potem kłócić się z operatorem "nie mam zasięgu albo internet mi
wolno działa, i to wcale nie wina _mojego_ gsm w netbooku")