Re: nadpisanie partycji - pytanie o odzyskanie danych

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 04 Oct 2009 - 10:51:57 MET DST

Dnia Sun, 04 Oct 2009 09:33:50 +0200, Flyte napisał(a):

> Witam,
>
> ostatnio padla mi plyta glowna. Wczoraj kupilem nowa. Wlasciwie wszystko bylo
> ok (komputer startuje jak nalezy), ale pomyslalem ze dobrze jest zaintalowac
> system na nowo (Win XP Pro PL). Na dysku 500MB mialem 4 partycje:
> * 60GB NTFS Primary (system)
> * reszta to extended FAT32, gdzie były partycje 3 logiczne:
> -- 160GB
> -- 160GB
> -- 120GB

Powinno być: reszta to partycja extended, a na niej 3 dyski logiczne
FAT32.

> Podczas instalacji windows wskazal tylko jedna partycje C, o rozmiarze 130GB (w
> zaokragleniu). Tu nie zgadzalo mi sie cos, bo przeciez moj stary NTFS to 60GB.
> Niestety, zaczalem sie domyslac ze moze widzi jakas partycje ktorej ja
> wczesniej nie widzialem, i powiedzialem mu zeby zainstalowal system na C
> (130GB).

I na co liczyłeś? Że masz dysk o 130 GB większy niż napisano na
naklejce?

> [...]
> byly skladowane dosc wazne dane (zdjecia z okresu 10 lat). Teraz pojawia sie
> pytanie:
>
> * jak mozna odzyskac te dane ze wymazanych partycji? probowalem programow
> Active File recovery (skasowane partycje maja status Poor) i PC Inspector File
> recovery - skutek zerowy. Moze to byc platna wersja softu - pod warunkiem ze
> przyniesie to skutek.
> * Czy jedyne mozliwe wyjscie to udac sie do firmy odzyskujacej dane? ile to
> moze kosztowac (w cennikach na stronach widze ze jest to od 200zl - jak to sie

W zasadzie nie powinno być najmniejszego problemu z odzyskaniem
zawartości dwóch ostatnich nienadpisanych dysków logicznych. Być może
uda się też częściowo odzyskać dane z pierwszego dysku logicznego. Na
początek powinieneś przywrócić układ partycji do takiego stanu, jaki był
pierwotnie, a dopiero potem kombinuj z programami do odzyskiwania
danych.

Użyj tego narzędzia:

Testdisk http://www.cgsecurity.org/
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples