Re: Asus P5K Deluxe - problem z wyłączaniem komputera

Autor: PP <piotrpitucha_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 26 Sep 2009 - 09:16:40 MET DST

> Konfiguracja: Asus P5K Deluxe + C2D E6750 + 2GB RAM Kingstone 800MHz +
> GForce 8500GT.

Niestety to już kolejny Asus który zżera baterie, ja wymieniłem z tego
powodu na gwarancji 2 płyty, nie sądzę aby RTC nagle zaczynał brać więcej
prądu, podejrzewam że kondensatory w okolicy baterii mają dużą upływność,
ale ze względu na gwarancję nie próbowałem tego sam zmieniać. Wielowarstwowe
płyty dość dobrze odbierają ciepło i wylutowanie kondensatora może być dla
niewprawnej osoby kłopotliwe, ale słyszałem że niektórzy stosują półśrodek
polegający na udcięciu kondensatora szczypcami na wysokości kilku mm nad
płytą a następnie przylutowanie kondensatora do wystających końcówek po
starym.
Piotr
Ps. oczywiście baterię wyciągamy przed takimi pracami i spisujemy
wcześniejsze ustawienia BIOS :)