Re: Zasilacze na dole obudowy, wibracje w LianLi

Autor: Arkadiusz Stopa <arek_at_zmylka.pl>
Data: Fri 25 Sep 2009 - 19:13:42 MET DST

Użytkownik "Wojtek" <wojciech.kuzia@gmail.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:33e23fec-3d7a-4b9e-b0f7-e7e0d2a7ab4c@o36g2000vbl.googlegroups.com...
> Cześć
>
> Planuję zakup obudowy LianLi. Praktycznie wszystkie modele mają
> miejsce na zasilacz na dole obudowy.
> Jak to sprawdza się w praktyce - na spodzie zasilacza mam wentylator,
> który wydmuchuje powietrze na zewnątrz - na pierwszy rzut oka jest to
> rozwiązanie mniej efektywne niż zasilacz na górze - czy tak jest
> naprawdę - ktoś z Was używa zasilacza na dole ?
---------------------
Owszem, to może być mniej efektywne, ale tylko wtedy, gdy na górze
obudowy zabraknie wentylatora. A przecież w takich obudowach jest
on standardowo na wyposażeniu.

> No i druga sprawa - podstawowym powodem, dla ktorego chcę się
> przesiąść na aluminiowe LianLi są wibracje pochodzące od dysków
> twardych, które w mojej obudowie skutkują wibracjami o niskiej
> częstotliwości, a ja na takie jestem niestety wyczulony. Czy w LianLi
> istnieje problem wibracji ?
> Rozważam takie obudowy:
> http://www.cooling.pl/lian-li-pcv2010b-czarna,produkt,550893.html
> http://www.cooling.pl/lian-li-pcv1110b-czarna,produkt,550889.html
---------------------
Jeśli chcesz się pozbyć wibracji od dysków, to po prostu nie przykręcaj
ich do obudowy. Mam taką obudowę: http://www.ceneo.pl/1378181
W komplecie jest ramka na 4 dyski, w której dyski mocowane są
na gumowych tulejkach. Niestety, mimo że ramka dość dobrze wycisza
dyski, to jednak przenosi na obudowę takie niskie dudnienie, które
słyszałem wyraźnie. Dokupiłem więc taką ramkę na dyski:
http://www.allegro.pl/item745104590_scythe_hdd_stabilizer_x4_wyciszenie_dyskow.html
Ale nie zamontowałem jej zgodnie z instrukcją, tylko postawiłem na
dnie obudowy na dwu warstwach gąbki. Teraz nie słyszę żadnych
wibracji dysków, nawet jak przyłożę ucho do obudowy. Słychać tylko
szum dysków i powietrza. A mam w tej ramce zamontowane 4 dyski.

--
Pozdrawiam serdecznie
Arkadiusz Stopa